niedziela, 17 sierpnia 2014

102. John Marsden - "Jutro 2. W pułapce nocy" [2]

z serii "Jutro"


wyd. Znak, stron 269

Ellie, Fi, Robyn, Chris, Homer i Lee przebywają w swojej kryjówce w górach i bardzo martwią się o Kevina i Corrie. Chcą ich odbić z rąk najeźdźcy, jednak okazuje się, że to wcale nie będzie takie proste. Ponadto mają nadzieję znaleźć innych ukrywających się ludzi, by móc z nimi zjednoczyć siły. Nastolatkowie nie są już tymi samymi ludźmi, co przed inwazją, a ich sytuacja stale się pogarsza…

„Jutro 2. W pułapce nocy” różni się od pierwszego tomu. Wtedy była to książka przygodowa z elementami thrillera. Teraz mamy do czynienia z, według mnie, prawdziwym thrillerem, może sensacją. Nie ma miejsca na przygody nastolatków biwakujących sobie w górach. Jest za to walka o przetrwanie, wojna, strach przed śmiercią i coraz mniejsza nadzieja.

Nie chcę się rozpisywać nad fabułą, ponieważ musiałabym zdradzić Wam dość sporo epizodów z pierwszego tomu. Mogę śmiało powiedzieć jednak, jak duża zmiana zachodzi w bohaterach. Coraz trudniej dostrzec w nich grupę zagubionych nastolatków, prędzej żołnierzy walczących o swój kraj, rodziny i przyjaciół. W tej serii podoba mi się właśnie to, że historia ta mogłaby zdarzyć się naprawdę i że faktycznie mogłaby mieć taki przebieg. Że faktycznie mogłoby być kilkoro takich nastolatków tworzących ruch oporu, przestraszonych, ale zdeterminowanych, by walczyć.

Książka jest pełna akcji i ciągłych emocji. Wciąż coś się dzieje, więc czytelnik nie ma czasu się nudzić. Osobiście czytałam z zapartym tchem, nawet nie zauważając, że książka się kończy.

Po lekturze „Jutra 2” od razu nabrałam chęci na trzeci tom. Jestem ogromnie ciekawa, co dalej.

Okładka przedstawia naszych bohaterów biegnących przez łąkę, może pole, w świetle księżyca, „w pułapce nocy”.


Ocena: 5/6

Poprzedni tom:

8 komentarzy

  1. Serię "Jutro" mam ciągle w planach, ale moje plany są tak obszerne, że będzie musiała jeszcze poczekać. Jednak Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie kusi do przeczytania tych książek :)

    pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przede mną jeszcze pierwszy tom, ale tą recenzją zachęciłaś mnie do serii :) I choć od thrillerów trzymam się z daleka, to akurat Jutro może mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsza część cyklu wciąż przede mną. Mam nadzieję, że wywrze na mnie bardzo pozytywne wrażenie :-)
    florareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ta część już za mną:)
    jeszcze przede mną dwie ostatnie części

    OdpowiedzUsuń
  5. Zatrzymałem się na pierwszym tomie i widzę, że muszę ten cykl skończyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Utknęłam w połowie pierwszej części i niestety nie dałam rady dobrnąć do końca...

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze poluję na tom pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałeś? Skomentuj! Chętnie poznam Twoją opinię. :)

Szablon
©Sleepwalker
WS